threads چیست - بررسی جامع تردز

threads چیست - بررسی جامع تردز

یکی از جدید ترین اپلیکیشن هایی که قابلیت رقابت با توییتر (X) را دارد، Threads است. Meta که شرکت اپلیکیشن های محبوبی همچون فیس بوک و اینستاگرام است، با هدف راه اندازی اپلیکیشنی با پست گذاری عمدتاً متنی که بی شباهت به توییتر نیست، در کمتر از یک هفته بالای 100 میلیون کاربر را به خود جذب کرد. برای آشنایی بهتر و جامع تر در مورد این اپلیکیشن، تا آخر این مطالب ما را همراهی کنید!

threads چیست - بررسی جامع تردز

Threads چیست؟

یک شبکه اجتماعی و یک نوع پلتفرم مجازی است که قابلیت به اشتراک گذاری پست های تصویری، ویدیویی و بیشتر متنی را دارد. این اپلیکیشن زیر مجموعه اینستاگرام است که کاربرد و عملکرد آن تقریباً همانند توییتر است. Threads با ارائه یک محیط برای تعامل و به اشتراک گذاری ایده ها و نظرات به یک پلتفرم رو به رشد تبدیل شده است که عضویت در آن نیازمند داشتن حساب اینستاگرامی است.

Threads چیست؟

این اپلیکیشن هم از طریق Threads.net در دسترس است و هم در فروشکاه گوگل پلی در اندروید و اپ استور در ios برای نصب موجود است.

تفاوت بین Threads و اینستاگرام

درست است که تردز توسط تیم اینستاگرام خلق شده است، اما دارای تفاوت هایی است. تفاوت بین اینستاگرام و تردز در این است که اینستاگرام بیشتر بر اساس اشتراک گذاری مبتنی بر عکس و ویدیو و تردز بیشتر بر پایه اشتراک گذاری مبتنی بر متن است که قابلیت اشتراک گذاری نظرات و شرکت در بحث و گفت و گو در مورد اخبار و رویداد ها است.

تفاوت بین Threads و اینستاگرام

ویژگی های Threads

این اپلیکیشن تلاش می کند تا خود را آپدیت کند و رو به رشد است. برخی از جدید ترین ویژگی های Threads را طبق موارد زیر آورده ایم:
  • اشتراک گذاری مستقیم از اینستا
شما می توانید یک پست را از دایرکت اینستاگرام در تردز به اشتراک بگذارید.
  • متن جایگزین سفارشی برای عکس و فیلم
این ویژگی مورد پسند افرادی است که برای عکس و ویدیو از دیگر اپ ها کمک می گیرند.
  • ذکر آسان حساب شخصی تردز
تگ کردن افراد برای گفت و گو در تردز.

ویژگی های Threads

  • مشاهده لایک ها
شما می توانید پست هایی را که لایک کرده اید را مشاهده کنید.
  • مرتب سازی اکانت های فالو شده
فالوور های شما را طبق گزینه ای که انتخاب می کنید مرتب می کند.
  • پشتیبانی از rel=me

لینک های rel=me برای تائید هویت شما در پلتفرم هایی که پشتیبانی می کند، در دسترس است.

  • تنظیمات کیفیت رسانه
این تنظیمات که به صورت پیش فرض فعال نیست می توانید آن را فعال کنید تا کیفیت رسانه را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

ویژگی های تردز

تفاوت بین تردز و توییتر

در درجه اول، تمرکز و جمعیت شناسی تردز با توییتر متفاوت است. زیرا تردز نسبت به 2 میلیارد کاربری که می تواند آن ها را از اینستاگرام جذب کند اطمینان دارد و در هفته اول خود بالای 100 میلیون کاربر را جذب کرده است اما این عدد در توییتر چیزی معادل 250 میلیون کاربر است!

تفاوت بین تردز و توییتر

 از طرفی از آنجایی که تجربه کاربر در توییتر به دلیل مدیریت اخیر ایلان ماسک کاهش یافته است، تردز از این فرصت استفاده کرده و تمرکز خود را بر روی استراتژی رشد بر روی تجربه کاربر گذاشته است.

سخن آخر

درست است که تردز اپلیکیشنی جدید و رو به رشد است اما محبوبیت و عادت به توییتر در طی سال ها را نباید دست کم گرفت. از طرفی، تیم متا به صورت شبانه روزی در حال کار بر روی تردز هستند که آن را تبدیل به چیزی بهتر و بزرگتر از توییتر که صرفا پلفرمی رایگان و متنی بر متن است متاسفانه محبوبیت آن رو به افول است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر پلتفرم های متا مانند اینستاگرام، توصیه می کنیم از دیگر مقالات هیجان انگیز در مورد ویژگی های آن در سایت آترو، دیدن کنید!
چقدر این پست مفید بود؟ روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
پست های پیشنهادی