Affiliate مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست: بررسی جامع

افیلیت مارکتینگ

با افیلیت مارکتینگ یک معامله دو سر سود داشته باشید! اگر در پی روش های مختلف بازاریابی در کسب و کار خود هستید و همواره به دنبال یک مشاور کار بلد در این زمینه می گردید و یا می خواهید بدون دردسر به درآمدهای بالای همکاری در فروش با برندهای مختلف برسید، یکی از پیشنهادات همه دیجیتال مارکترهای دنیا Affiliate Marketing خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم با مطالعه این مقاله از وب سایت آموزشی، با ما همراه باشید و درآمد خود را با این روش نوین ارتقا دهید.
مفهوم افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ چیست؟

این روش تاثیر چشمگیری در افزایش فروش مستقیم محصولات و خدمات، توسعه برندسازی و برنامه های بازاریابی تمام کسب و کارها دارد و اگر تصمیم به برقراری این نوع همکاری با کسب و کارها را دارید، می توانید به عنوان واسط بین فروشنده و خریدار اصلی فعالیت کنید که در صورت موفق بودن عملیات خرید به مقدار تعیین شده ای سود خالص به شما تعلق خواهد گرفت. این یک معامله هوشمندانه عملکرد محور برای صاحب برند و شما می باشد و میزان درآمد ماهیانه به مهارت های شما بستگی خواهد داشت.

مزایا استفاده از افیلیت مارکتینگ برای بازاریابان

  • هزینه های سرمایه گذاری کم در شروع به کار
  • ریسک کم برای از دست دادن سرمایه
  • برند سازی با کم ترین هزینه
  • عدم نیاز به تخصص زمان بر
  • نبود محدودیت زمانی و مکانی
  • عدم وجود سقف درآمد برای بازاریابان
  • انعطاف در روش های معرفی محصول

مزایا استفاده از افیلیت مارکتینگ در کسب و کارها

  • عدم نیاز به پرداختی های ثابت در هر ماه
  • افزایش رتبه وب سایت و تاثیر مثبت در سئو
  • کاهش دغدغه فروش محصول
  • افزایش سودآوری در کم ترین زمان
  • امکان دسترسی به بازارهای مختلف
  • فروش و سود واقعی
  • ردیابی دقیق مخاطبان و خریدار واقعی

معایب احتمالی افیلیت مارکتینگ

  • امکان تقلب در نتایج داده های فروش
  • احتمال وضع قوانین دلخواه در نوع پرداختی ها
  • ارتباط مستقیم کم با مخاطب محصول و خدمات
  • امکان ایجاد حس بد در خریدار از برخورد با بازاریابان
مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

اجزای مختلف سیستم بازاریابی افیلیت مارکتینگ

این سیستم بی نظیر نیازمند چند دسته بندی اصلی می باشد که در ادامه به تفصیل بررسی خواهد شد. کافیست تصمیم بگیرید که می خواهید در کدام سمت افیلیت مارکتینگ قرار داشته باشید و با نقشه راهی که در ذهن خود دارید شروع کنید.

1- تولید کننده محصول

کسب و کارهای کوچک و یا بزرگی که با تولید محصول و ارائه خدمات با کیفیت در راستا ارائه یک راه حل جهت رفع مشکلی از مردم عادی و یا متخصصان هستند را می نامند. این دسته ممکن است با هدف افزایش فروش و محبوبیت خدمات خود به راه افیلیت مارکتینگ روی آورده باشند.

2- بازاریاب و یا واسطه

فرد و یا موسسه ای که به هدف تحقق یافتن اهداف کسب درآمد بیشتر تولید کننده گرد هم آمده اند و از روش های مختلف و خلاقانه ای برای ارتقا سطح درآمدزایی دو جانبه استفاده می کنند. این بخش نیازمند دانش، ترفند و تجربه هایی است تا بتواند هنر خود را در بازاریابی به نمایش بگذارد.

3- روش های ارتباطات

خوشبختانه با پیشرفت روزانه تکنولوژی در عصر ارتباطات می توان گفت که هزاران راه و روش برای جذب خریداران واقعی محصول وجود دارد. اما علاوه بر فضاهای اجتماعی مختلف از فروش و بازاریابی حضوری نیز می توانید بهره ببرید.

4- خریدار واقعی محصول

هر محصول و یا خدماتی که ارائه می کنیم خریدار خاص خودش را دارد و تنها کاری که باید انجام دهیم دسترسی به مخاطب درست می باشد. شما می توانید از تعداد و میزان رضایت خریداران ایرادات نقشه افیلیت مارکتینگ خود را برطرف کرده و کسب سود واقعی خود را افزایش دهید.
اجزا سیستم افیلیت مارکتینگ

انواع مختلف افیلیت مارکتینگ های اجرایی 

از جذابیت های همکاری در فروش با استفاده از افیلیت مارکتینگ در این است که می توانید از روش های مختلفی به نتیجه مطلوب خود برسید و این موضوع محدودیت اجرایی ندارد. در ادامه تقسیم بندی انواع بازاریابی افیلیت مارکتینگ را برای درک صحیح تر از آنچه که می توانید انجام بدهید را آورده ایم.

1- افیلیت مارکتینگ غیر وابسته (Unattached)

ساده ترین روش اجرا کردن افیلیت مارکتینگ استفاده از روش غیر وابسته است که در آن نیازی به حضور شما در یک مکان خاص از میان برداشته می شود و تنها اقدام شما باید به اشتراک گذاری لینک های خرید مربوط به محصول در انواع رسانه های اجتماعی خواهد بود. این روش در ازای هر کلیک (PPC) از سمت کاربران پرداختی هایی برای شما در نظر می گیرد و هیچ ارتباط مستقیمی با خریداران را تجربه نخواهید کرد.

2- افیلیت مارکتینگ وابسته (Related)

در روش همکاری تبلیغاتی از طریق Related شما به عنوان یک نقش اصلی با مشتریان در ارتباط هستید و با توجه به امکان مشاهده آنلاین شما در ویدیو، وبلاگ و یا پادکست این نوع از تبلیغ در دیدگاه خریداران قابل اعتمادتر خواهد بود. بنابراین به صورت خودکار احتمال رضایت تولید کننده و بازاریاب در متد وابسته افزایش می یابد. اما توجه داشته باشید که اعتمادسازی اولین اصل پذیرفته شدن در این روش می باشد که در صورت از دست دادن به سختی قابل بازگشت است!

3- افیلیت مارکتینگ اینوالو (Involved)

روش دیگری که می توانید برای افیلیت مارکتینگ استفاده کنید Involved است که بسیار مشابه روش وابسته می باشد، اما تنها تفاوت اساسی که در آن احساس می شود نقد و بررسی محصول در حضور مخاطب و ایجاد تفکر نیاز شدید به این محصول است. پس اگر فن بیان و قدرت تاثیرگذاری در مخاطب خود را دارید این سبک مخصوص شما می باشد!
انواع افیلیت مارکتینگ

انواع پلتفرم های افیلیت مارکتینگ حضوری و غیرحضوری

پلتفرم های زیادی وجود دارد که شما را در روند یک بازاریابی درست از طریق افیلیت مارکتینگ به جواب برساند ولی در ادامه این بحث به 5 مورد اساسی که نتیجه تحقیقات تیم ما می باشد پرداخته شده است.

1- فعالیت در Instagram

اینستاگرام عضو جدانشدنی این روزهای مارکتینگ است که بدون در نظر گرفتن این بستر قدرتمند یقیناً مخاطب های زیادی را از دست خواهیم داد، بنابراین نباید ایجاد پست های جنجالی در اینستاگرام را فراموش کرد. همچنین در نظر داشته باشید که نوع فعالیت تان به نوعی باشد که به طور کامل محصول خود را معرفی کرده و سوالات احتمالی مخاطبین خود در خصوص نحوه تهیه محصول و یا ویژگی های آن را پاسخ دهید. 

2- فعالیت در Yotube

یوتیوب دومین موتور جستجو محبوب کاربران در سراسر دنیا می باشد و با فعالیت کردن در این زمینه می توانید ترافیک زیادی را به وب سایت و یا پلتفرم های دیگر خود منتقل کنید. بنابراین یک ایده جدید در ارائه محصولات خود به صورت ویدیویی ایجاد کرده و با استفاده کردن از کلمات کلیدی درست آن را در اختیار کاربران کنجکاو یوتیوب بگذارید.

3- برگزاری وبینار و سمینارهای مفید

قطعاً میزبانی وبینار و سمینارهای باکیفیت چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین می تواند تغییرات بزرگی در سطح تبلیغات شما به وجود بیاورد. از مزایا استفاده از این روش به ارتباط مستقیم با مخاطب و اعتماد سازی برای افزایش میزان سودآوری خدمات شما خواهد بود که قطعاً ارزش سرمایه گذاری را دارد.

4- ایجاد کمپین های جایزه دار شهری و رسانه های اجتماعی

به احتمال زیاد روزانه چندین کمپین جایزه در موسسات مختلف را مشاهده می کنید! باید بگویم که این روش همچنان یکی از قدرتمندترین روش های بازاریابی امروزی است. اما مهم ترین نکته این سبک در توجه به خلاقانه و منحصر بفرد بودن آن می باشد که می تواند شامل جوایز نقدی، تخفیفات ویژه، محصول رایگان و ... باشد.

5- استفاده از رسانه های اجتماعی لینکدین و توییتر

اگرچه وب سایت شما مهم ترین و معتبرترین بستر است، اما باز هم نباید قدرت رسانه های اجتماعی غیر از اینستاگرام مانند لینکدین و توییتر را دست کم گرفت. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید از روش تبلیغ مستقیم در این پلتفرم ها استفاده نکنید و یک فشار غیر مستقیم همراه با اشاره به محصول خود داشته باشید.

6- همکاری با بلاگرهای قابل اعتماد

قطعاً زمانی که صحبت از تبلیغات سریع و پربازده به میان می آید تاثیر بلاگرها را در این زمینه نمی توان نادیده گرفت. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تعدادی از بلاگرهای مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کرده و زیر نظر داشته باشید تا با چیدن یک سناریو درست به نتایج دلخواه تان برسید.

7- تبلیغ در وب سایت های دیگر

یک پست مهمان (Guest Post) در وب سایت دیگری تنظیم کنید و بدین ترتیب ترافیک بالای وب سایت های نقد و بررسی را به وب سایت خود انتقال دهید. این یک بستر هوشمندانه برای افزایش قدرت سئو و رتبه بندی شما نیز خواهد بود.
پلتفرم های مناسب افیلیت مارکتینگ

سخن آخر

هدف کلی از ایجاد افیلیت مارکتینگ در هر کسب و کاری تبدیل ذهنیت خریداران واقعی از " آیا من به این محصول نیاز دارم؟ " به " این دقیقاً همان چیزی است که من نیاز دارم! " می باشد. بنابراین از هر روش قانونی و خلاقانه ای برای کشیدن یک نقشه راه اصولی جهت همکاری در فروش استفاده کرده و منتظر نتایج شگفت انگیز آن بمانید! از همراهی شما در مجموعه آموزشی آترو بسیار سپاسگزاریم.
چقدر این پست مفید بود؟ روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
پست های پیشنهادی