پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت با لاراول

پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت با لاراول
این مقاله مخصوص شما توسعه دهندگان و طراحان سایت می باشد! Laravel محبوب ترین فریم ورک PHP است که بر سادگی تمرکز می کند. این فریم ورک در پروسه های طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای امکان طراحی سایت با لاراول برخی پیشنیازهای اساسی لازم است. پس اگر انتخاب نهایی شما Laravel می باشد ما در این آموزش پیش نیازهای لازم طراحی سایت با لاراول را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی با این ترفندها به مطالعه ادامه دهید.
طراحی سایت با لاراول
چرا باید لاراول را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟
  • صرفه جویی در زمان با حذف کدهای پیچیده
  • انعطاف بالا و توسعه پذیری به دلیل دینامیکی و پویایی زبان
  • سطح امنیتی بالا
  • متن باز بودن و کاهش هزینه توسعه
  • جامعه توسعه دهندگان حرفه ای
  • کاهش احتمال اشتباه با خطاگیری خودکار
  • امکان توسعه کدهای واضح و خوانا با پشتیبانی از ساختار معماری MVC
  • قالب های سبک همراه با ویجت های متعدد در JSS و CSS
  • داشتن کتابخانه های شی گرا غنی
  • استفاده از میکرو فریم ها مانند Lumen
  • سیستم های مسیریابی هوشمند بر اساس الویت

پیش نیازهای لازم کار با لاراول در طراحی سایت

مراحل این تیتر بر فرض یک کاربر مبتدی تعیین شده است، بنابراین ممکن است شما برخی از پیش نیازهای زیر را سپری کرده باشید. در این صورت نیازی به مطالعه مجدد آن ها نخواهید داشت:

1- درک زبان برنامه نویسی PHP

با توجه بر اینکه لاراول یک فریم ورک مشتق شده از زبان PHP است، اولین قدم حتی پیش از آموزش لاراول، یادگیری زبان برنامه نویسی PHP می باشد. همچنین PHP یکی از اولین اصول های برنامه نویسی است و یادگیری آن در درک بیشتر زبان های دیگر به شما کمک می کند.

2- آشنایی با اصول اولیه لاراول

پس از درک قوی در زمینه توابع، حلقه ها، آرایه ها و برنامه نویسی شی گرا در PHP می توانید شروع به یادگیری مسیرها، نماها، کنترلرها و مدل ها در لاراول بکنید. 

3- آشنایی کامل با فرانت اند 

Fron End به بخشی از وب سایت که در معرض دید کاربران قرار دارد گفته می شود. در واقع دقیقاً همان کدهای غیر قابل فهمی که برنامه نویسان می نویسند تبدیل به یک جلوه گرافیکی، بصری شده و نمایش داده می شوند.

4- تجربه کار با Database

کسب تجربه کار با پایگاه های داده به ویژه MySQL از دیگر مراحل مهم در پیش نیازهای طراحی سایت با لاراول است. پایگاه های داده به طور کل، تمام اطلاعات مربوط به نام های کاربری، اطلاعات مشتریان سایت، اطلاعات مالی، تاریخ‌ های مهم و ... را در خود ذخیره می کند.

5- درک ساختار معماری MVC

اطلاعات مهم ترین بخش دنیای کامپیوترها می باشد و به همین دلیل باید از آن ها به دقت نگهداری و مدیریت کرد. ساختار معماری Model View Controller که به اختصار MVC نیز نامیده می شود در سال 1979 توسط Trygve Reenskaug ساخته شده است. 

6- آشنایی با نحوه استفاده از ابزارهای خط فرمان

برای راه اندازی و مدیریت پروژه های لاراول باید نحوه استفاده از ابزارهای خط فرمان را بدانید. این اطلاعات سهم بزرگی از عیب یابی، مدیریت، اتوماسیون و اجرا برنامه های مختلف را بر عهده خواهد گرفت.

7- دانش نحوه استفاده از سیستم های کنترل نسخه

استفاده از VCS ها در طراحی سایت باعث می شود تا توسعه دهندگان با خیالی آسوده اشتباه کنند! زیرا اشتباهات آن ها به راحتی قابل پیگیری، بررسی و تصحیح می شود. Git یکی از پرکاربردترین ها در این حوزه است که توصیه می کنیم با آن آشنا شوید.

8- آشنایی با طراحی و توسعه با RESTful API

از مهم ترین نکات طراحی سایت که روزانه تمام توسعه دهندگان با آن سر و کار دارند رابط برنامه نویسی کاربردی RESTful API در لاراول است. API داده هایی که اپلیکیشن شما نیاز دارد را با یک فرمت مناسب به سمت خروجی می فرستد و در صورت نیاز آن ها را بازگشت می دهد.

9- آشنایی با فرآیند اسکریپت نویسی در سمت سرور

اسکریپت نویسی سمت سرور با اسکریپت نویسی سمت کاربر بسیار متفاوت است و هدف از اسکریپت نویسی در سمت سرور به منظور ایجاد محدودیت در دسترسی کاربران به اطلاعات مهم وب سایت می باشد. 

10- کسب مهارت های حل مسئله در کوتاه ترین زمان

حوصله به خرج بدهید! برنامه نویسی، پیدا کردن ایرادات و حل کردن آن ها علاوه بر آموزش های اساسی نیازمند صبر و حوصله زیاد است. بنابراین توصیه می کنم در این راه از تجربیات انجمن توسعه دهندگان لاراول غافل نشوید.

نکته مهم!
کاربران علاقه مند به این حوزه می توانند در اولین فرصت از دوره های آموزشی برنامه نویسی و طراحی سایت در مجموعه آموزشی آترو همراه با پشتیبانی نامحدود و ارائه مدارک معتبر بهره مند شوید.
پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت با Laravel

مراحل طراحی سایت با Laravel

اکنون می توانید با در نظر گرفتن تمام پیش نیازهای بالا شروع به کار کنید و مراحل طراحی وب سایت با Laravel را به دقت پیش ببرید. توجه داشته باشید که مراحل زیر نیاز به آموزش پیشرفته دارند و خارج از حوصله این وبلاگ است اما در صورت تمایل می توانید به مقاله های آموزشی ما سر بزنید.

1- نصب Laravel

برای نصب فریم ورک لاراول در سیستم می توانید از نرم افزار Xampp و Composer و یا نصب مستقیم از وب سایت مرجع کمک بگیرید. 

2- راه اندازی Database

در مراحل حساس راه اندازی پایگاه داده باید دقت داشته باشید که لاراول از یک ORM به نام Eloquent استفاده می کند. در ادامه می توانید یک پایگاه داده ایجاد کرده و در فایل های Laravel پیکربندی کنید.

3- تنظیم مسیرهای Routes/ web.php

فریم ورک لاراول از انواع مسیرهای مختلف برای رسم URL های مورد نظر شما استفاده می کند که باید در این مرحله از طراحی سایت، مسیرهای خود را در Laravel تنظیم کنید.

4- ایجاد Controller

در ادامه تعیین مسیرهای وب سایت باید به منظور مدیریت بهتر بر روی مسیرهایی که ایجاد شده است، کنترلرهایی را ایجاد کنید.

5- ایجاد نما

به قالب هایی که داده ها را به کاربران نمایش می دهد Views و یا در اصطلاح فارسی نماها گفته می شود. این نماها باید در هر صفحه از وب سایت وجود داشته باشند بنابراین اهمیت خاصی دارند.

6- استفاده از قالب های Blade

ایجاد قالب های مجدد در فریم ورک لاراول برای نماها با استفاده از قالب های Blade بسیار آسان تر از آن چیزی است که تصورش را می کنید. بنابراین توصیه می کنیم حتماً این مرحله را اجرا کنید.

7- استفاده از مدل های Eloquent

هر جدول در پایگاه داده خود به مدل هایی نیاز دارد که می توانید این مدل ها را از طریق ایجاد کردن مدل های Eloquent تامین کنید.

8- استفاده از Middleware

میان افزارها و یا همان Middleware های زیادی وجود دارد که ویژگی های زیادی به وب سایت شما اضافه کنند. احراز هویت یا مجوز به وب سایت از مهم ترین مزیت های استفاده از این میان افزارها هستند.

9- آزمایش وب سایت

وب سایت شما آماده است! اکنون باید تمام گزینه هایی که ایجاد کرده اید را آزمایش کنید تا از نحوه کارایی آن ها اطمینان حاصل کنید.
مراحل طراحی سایت با لاراول

سخن آخر

به طور کلی یادگیری فریم ورک لاراول یک سرمایه گذاری علمی منطقی است! به همین دلیل اطلاع دقیق از پیش نیازهای طراحی سایت با لاراول برای همه علاقه مندان حیطه برنامه نویسی توصیه می شود. امیدواریم مطالعه این عنوان تمام سوالات ذهنی شما را در مورد طراحی سایت با Laravel را پاسخ داده باشد. در غیر این صورت می توانید سوالات تان را از طریق ارسال کامنت با اساتید خبره ما مطرح کنید.
چقدر این پست مفید بود؟ روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
پست های پیشنهادی
php چیست
متوسط

php چیست و چه استفاده ای دارد: بررسی جامع

مفهوم کامل زبان php و مزیت های آن نسبت به سایر زبان ها!
تیم محتوا
1403/03/02
پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت با لاراول
حرفه‌ای

پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت با لاراول

بررسی آموزش پیش نیازهای لازم طراحی سایت با لاراول را به طور ...
تیم محتوا
1403/03/21
آموزش نصب npm در لاراول
حرفه‌ای

آموزش نصب npm در لاراول

دد
تیم محتوا
1403/03/23