معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی گرافیک

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی گرافیک

مزایا استفاده از هوش مصنوعی در طراحی گرافیک

  • افزایش بهره وری در کوتاه ترین زمان
  • الهام بخشیدن به طرح ها و افزایش خلاقیت
  • امکان ویرایش سریع طرح ها
  • کاهش درصد خطا در طراحی های ایجاد شده
  • کاهش نیاز به منابع انسانی و تیم های گسترده
  • ارتقا کیفیت، رنگ و کنتراست در تصاویر

10 نمونه از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی گرافیک

دقت کنید که با وجود کارایی های بی نظیر این ابزارها، هنوز هم چشم انداز قانونی و اخلاقی آن ها در دست بررسی ومذاکره است و توصیه می کنیم از ابزارهای زیر به عنوان ساده سازی روند طراحی استفاده کنید. بنابراین زمان آن رسیده تا با 10 ابزار زیر آشنا شوید.

1- Uizard

این ابزار هیجان انگیز به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون زحمت انواع وب سایت ها، برنامه های موبایل، وب و نرم افزار دسکتاپ را طراحی کنید. صدها قالب رایگان و کاربر پسند وجود دارد که فرآیند طراحی با دستیار متن، تبدیل متن به تصویر و گزینه تبدیل طرح‌ یا اسکرین شات های آپلود شده به مدل های دیجیتال را به ارمغان می آورد. همچنین شما می توانید با استفاده از این ابزار رنگ و فونت را بر اساس تصاویر یا URL های آپلود شده تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که این ابزار رایگان است اما برای دریافت مزایا بیشتر باید 12 دلار در ماه هزینه کنید.

2- Adobe Firefly

احتمالاً با نوآوری محصولات شرکت Adobe آشنا هستید! Adobe Firefly یکی دیگر از ابزارهای این مجموعه حرفه ای در طراحی گرافیک است که ویژگی های منحصر بفردی را دارد. تبدیل متن به تصویر، ایجاد فونت های متنی مختلف، رنگ آمیزی مجدد SVGها جهت ایجاد طیف وسیع تری از تغییرات رنگی را برای وکتورها و ... چند نمونه از قابلیت های این ابزار می باشد. نکته مهم در این است که این پلتفرم تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را واترمارک می کند! 
ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی گرافیک

3- Midjourney

ابزار Midjourney یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت طراحی گرافیک می باشد و فقط از طریق کانال Discord در دسترس کاربران است. تصاویری که این ابزار تولید می کند به حدی واقعی هستند که تشخیص آن ها عملاٌ غیر ممکن خواهد بود. به همین دلیل شما می توانید با پرداخت 10 الی 120 دلار در ماه به تصاویر بدون واترمارک دست پیدا کرده و با گردش سریع تر و تاخیر کمتر از آن ها برای مقاصد تجاری خود استفاده نمایید.

4- Khroma

اگر به دنبال پالت های رنگی خیره کننده و جذاب می گردید، چاره کار شما در ابزار Khorma است! این ابزار رایگان ترکیب رنگی فوق العاده ای را برای طراحی در اختیار طراحان قرار می دهد و شما می توانید با کمک مشاهده ترکیب ها در متن، تصویر، کنار هم یا نمای گرادیان مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. همچنین شما قادر خواهید بود تا تصاویر را بارگذاری کرده و به آن ها رنگ اضافه کنید، حتی می توانید کد هگز ارائه شده را کپی و جایگذاری کنید تا از این تصاویر در سایر پلتفرم های طراحی نیز بهره ببرید.

5- Looka

همان طور که سوابق نشان داده یکی از وظایف متداول طراحان گرافیک، ایجاد لوگوهای پیشرفته و جذاب برای شرکت های تجاری است. ابزار Looka Logo Maker که به جادوگر پیکربندی آسان شهرت یافته می تواند با کمک پیشنهاداتی که برای تشخیص سلیقه شما ارائه می کند، بهترین لوگو را در اختیار شما قرار دهد. همچنین شما می توانید در مورد رنگ، نماد و شعارهای پیشنهادی تجدید نظر کرده و از گنجینه پر محتوا این ابزار کمک بگیرید. Looka یک هزینه 20 دلاری برای JPG و 65 دلار برای فایل های با وضوح بالاتر مانند PDF یا EPS در نظر گرفته است که انتخاب آن بر عهده کاربران می باشد.
ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی گرافیک

6- Autodraw

Autodraw یک منبع عالی از بین بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی گرافیک است که به شما کمک می کند تا بتوانید نمادها و عناصر را بر اساس نقشه های خودتان طراحی کرده و ذهن خود را به تصویر بکشید! همچنین پس از دریافت طرح مورد نظر می توانید تصویر یا نماد را به عنوان PNG در دست داشته باشید. این Autodraw کاملاً رایگان است و با استفاده از هر مرورگر وب قابل دسترسی است.

7- Canva

یکی از در دسترس ترین ابزارهای طراحی امروزی که مزایا استفاده از آن تا حد بالایی عامل رضایت کاربران حرفه ای است Canva نام دارد. این ابزار هوش مصنوعی می تواند در پست های انواع رسانه های اجتماعی، پوسترها، بروشورها و ... مورد استفاده قرار بگیرد و اگر پیمایش بین هزاران الگو برای شما جذاب به نظر نمی‌رسد Canva’s Magic Designer را توصیه می کنیم.

8- Let’s Enhance

ممکن است به دنبال افزایش کیفیت تصاویر خود با استفاده از هوش مصنوعی بگردید و هنوز هم به جواب مشخصی نرسیده باشید. با Let’s Enhance می توانید وضوح عکس های با کیفیت پایین را افزایش داده و تصاویر را با هر رزولوشن بدون از دست دادن جزئیات یا کیفیت بزرگ نمایی کنید. شگفت انگیز است که این نرم‌افزار می‌تواند حتی پیکسل ترین عکس ها را بگیرد و با استفاده از قدرت هوش مصنوعی آن را آماده چاپ کند. این ابزار برای هر کاربر 10 اعتبار رایگان در نظر گرفته است ولی پس از آن باید 9 دلار تا 45 دلار به صورت ماهیانه پرداخت کنید.
ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی گرافیک

9- Designs.ai

اگر بخواهیم یکی از جامع ترین ابزارهای طراحی گرافیک هوش مصنوعی در لیست بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی گرافیک را معرفی کنیم، این ابزار قطعاً Designs.ai است. در روند طراحی با این هوش مصنوعی علاقه ها و ترجیحات شما مطالعه می شود و یاد می گیرد تا راه حل های مختلف سفارشی برای شما ارائه دهد. توجه کنید که دسترسی به این مجموعه مزایا هوش مصنوعی از 19 دلار برای طرح پایه، 49 دلار برای نسخه حرفه ای و 169 دلار برای اشتراک در سطح Enterprise شروع می شود.

10- DreamStudio

هوش مصنوعی DreamStudio یک نرم افزار تبدیل کننده متن به تصویر است که توسط stability.ai ساخته شده و شما می توانید در میان تم ها و سبک های مختلف عکس به ساخته ذهنی خود برسید. DreamStudio یک سیستم پرداخت به ازای تصویر دارد که در هزینه های توسعه به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

آیا ابزارهای Ai جایگزین گرافیست ها خواهد بود؟!

در هر دوره از تاریخ که برای بشر قابل ثبت و ضبط بوده ارزش کار دست انسان بالاتر از نتیجه بدست آمده در ماشین های مختلف بوده است. برای مثال ورود کامپیوترهای پرقدرت هیچگاه خللی در کار انسان ها به وجود نیاورد و حتی موجب آسان تر شدن روند شغلی آن ها نیز شد. به همین دلیل کارایی هوش مصنوعی در طراحی گرافیکی همانند استخدام کردن یک دستیار حرفه ای است و بیشتر از آن انتظار نمیرود. 
آینده هوش مصنوعی در شغل طراحی گرافیک

سخن آخر

بهره وری از هوش مصنوعی در حوزه گرافیک در حال تبدیل شدن به یک شیوه جدید طراحی می باشد که از حد و حصر خود گذر کرده، اما با توجه به پیش بینی های متخصصین حضور و تفکرات انسانی همچنان ضروری است و اگر برای شما خوشایند نیست که از رقابت بازار کار طراحی دور بمانید می توانید ابزارهای بالا را آزمایش کنید تا مناسب ترین را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که مجموعه آترو ارائه دهنده کامل ترین دوره های آموزشی گرافیک با پشتیبانی نامحدود می تواند اولین قدم حرفه ای شما در این راه باشد!
چقدر این پست مفید بود؟ روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
پست های پیشنهادی