تکنیک های بستن معامله در فروش

تکنیک های بستن معامله در فروش

بستن معامله در فروش یک هنر است و بر حسب گذر زمان و فاکتورهای روانشناختی در جامعه متفاوت است. ما در این عنوان تصمیم داریم تا از تکنیک های منسوخ و ناکارآمد بستن معامله در پلتفرم های مختلف عبور کنیم و با تکیه بر جدیدترین نظرات کارشناسان فروش ماهر و خبره در سراسر جهان مهم ترین نکات بستن معامله در یک فروش موفق را مورد بحث قرار دهیم. مطمئن هستیم که مطالعه عنوان زیر بعد جدیدی از نحوه معامله را در کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد!
جدیدترین تکنیک های بستن معامله در فروش

بهترین تکنیک های بستن معامله در فروش در سال 2024

برای آشنایی با تکنیک های زیر توضیحات را به صورت تکمیلی مطالعه کنید و سعی کنید هر کدام از این موارد را با کسب و کار خود شخصی سازی نمایید:

1- تکنیک Visualization close

در همین ابتدا کار بیایید توافق کنیم که تکنیک هایی در بستم معاملات موفق هستند که بر اساس نحوه عملکرد مغز انسان تنظیم شده باشند. به همین دلیل یکی از بهترین ترفندهای این مجموعه استفاده از تجسم سازی چیزی است که مشتری قصد خرید آن را دارد. به همین دلیل باید به مشتری یادآوری کنید که چرا به محصول شما نیاز دارد؟ از این رو توصیه می کنیم همواره از روش های بصری برای رخنه به مغز و قلب مشتریان بالقوه خود کمک بگیرید.

2- تکنیک Puppy dog close

اگر اجازه آزمایش و یا آشنایی اولیه مشتری با محصول خود را می دهید، شم به صورت ناخود آگاه از تکنیک Puppy dog استفاده می کنید. زیرا تجربیات و روان درمانی های انجام شده در طول تاریخ نمایشگر این است که بسیاری از مشتری ها از احساس واقعی داشتن محصولی یا امتحان کردن چیزی لذت می برند و این تکنیک آن ها را آماده خرید می کند.

3- تکنیک Assumptive close

نشان دهید که به قدری به محصول خود اطمینان دارید که حاضر به از دست دادن آن به هر قیمتی نیستید! بله این یک تکنیک واقعی و موثر است زیرا این ترفند احساس ارزشمندی محصول شما را بالا می برد و مشتری برای داشتن آن بیشتر ترغیب می شود. هچنین استفاده از اظهارات قاطعانه و نمایش دادن اینکه فروش انجام شده و تمام شده مانند " چه روزی می خواهید سفارش خود را دریافت کنید؟ " یکی دیگر از جنبه های این تکنیک بستن معامله می باشد.

4- تکنیک Question close

این روش می تواند ایرادات شما، نحوه فروش تان و جوانب نادیده ای که در محصول شما وجود دارد را نمایان کند. پس درمورد محصول خود سوالات چالش برانگیزی آماده کرده و سعی کنید جواب های مثبت و منفی هرکدام از آن ها را به خاطر بسپارید. برای مثال می توانید از پاسخ این سوال شروع کنید که آیا چیزی مانع بستن این معامله شده است؟!
تکنیک های بستن معامله در فروش سال 2024

5- تکنیک Analytics close

ممکن است کسب و کار شما به طوری باشد که با مشتریان تحلیل گری رو در رو باشید. در این حالت می توانید یک پرسشنامه منطقی تهیه کنید و از این افراد بخواهید که مزیت ها و معایبی که متوجه آن شده اند را به شما یادآوری کنند. این روش نوعی آنالیز رفتار، عواطف و شناخت بیشتر مشتریان را نیز به همراه خود خواهد داشت. به همین دلیل است که توصیه می کنیم  از انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود به راحتی عبور نکنید!

6- تکنیک Now or never close

یکی از قدیمی ترین و کارآمدترین تکنیک های بستن معامله در فروش استفاده از روش Now or never می باشد که به طرز عجیبی در بیشتر کسب و کارها کارساز بودن خود را ثابت کرده است. تخفیف، هدیه، جایزه، قیمت های جذاب و ... یکی از جنبه های این تکنیک است و می تواند ذهنیت مشتری را به خرید آنی وادار کند. پس اگر مشتری شما دچار تردید شده است یک پیشنهاد جذاب برای ترغیب کردن در بستن این معامله می تواند ایده خوبی باشد. لازم به یادآوری است که در بیشتر موراد به این تکنیک Urgency Close نیز گفته می شود.

7- تکنیک Hard close

برای اجرا این تکنیک جهت بستن معامله در فروش به شجاعت و اعتماد به نفس زیادی نیاز خواهید داشت! زیرا ممکن است مجبور به استفاده از جملاتی مانند " میشه لطفا توافق نامه را امضا کنید؟ " شوید و این دقیقاً همان تکنیکی است که کار هر فروشنده ای نیست! بنابراین تمرین و تکرار افزایش اعتماد به نفس و آشنایی با فن بیان با مشتریان مختلف می تواند نقطه شروعی برای شما در اجرا این تکنیک باشد.

8- تکنیک Empathy close

ایجاد احساس همدلی در مشتری از دیگر ترفندهای این حوزه است که می توانید آن را با ذکر مزایا محصول خود و جنبه های مشکلاتی که در مشتریان وجود دارد القا کنید. پس در واقع باید به نحوی برخورد کنی که انگار شما از قبل از مشکلات مشتری خود آگاه هستید و برای رفع این مشکلات محصول و یا خدماتی را ارائه می کنید.
تکنیک های بستن معامله در فروش سال 2024

سخن آخر

مهم است که بدایند تسلط بر تکنیک های بسته شدن فروش در واقع آخرین قدم برای امضا یک معامله است و به همین دلیل باید با نهایت دقت به این مرحله نزدیک شوید و هیچ یک از امتیازات و ترفندهای ذکر شده را برای بستن معامله در فروش از دست ندهید! بنابراین امیدواریم مطالعه مراحل و نکات بالا توانسته باشد قدمی موثر در آفرینش یک کسب و کار پر سود و بستن معامله های با ارزش برای شما واقع شود.
چقدر این پست مفید بود؟ روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
پست های پیشنهادی
گفتن شب بخیر به انگلیسی با 20 روش
مبتدی

گفتن شب بخیر به انگلیسی با 20 روش

نحوه گفتن شب بخیر در زبان انگلیسی!
تیم محتوا
1403/04/16
نصب اینستاگرام روی کامپیوتر
مبتدی

2+1 راهکار برای نصب اینستاگرام روی کامپیوتر

چگونه می توان Instagram را روی کامپیوتر نصب کرد؟
تیم محتوا
1403/05/21
ورود به اینستاگرام با ایمیل به همراه عیب یابی مشکلات
متوسط

ورود به اینستاگرام با ایمیل به همراه عیب یابی مشکلات

روش ورود به اینستاگرام با ایمیل به صورت تصویری + حل مشکلات و...
تیم محتوا
1403/05/23