آموزش تغییر رنگ لباس در فتوشاپ با مثال

آموزش تغییر رنگ لباس در فتوشاپ

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید رنگ لباس ها را به سلیقه و نیاز خود تغییر دهید؟ در دنیای مد و طراحی، تغییر رنگ لباس یکی از مهارت های اساسی و جذاب به حساب می آید که می تواند تاثیر زیادی بر خلاقیت هر طرحی بگذارد. با کمک نرم افزار قدرتمند فتوشاپ، شما می توانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن، رنگ لباس ها را ویرایش کرده و تصاویری شگفت انگیز خلق کنید. در این مقاله به آموزش گام به گام تغییر رنگ لباس در فتوشاپ می پردازیم و با ارائه یک مثال عملی، به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با استفاده از ابزارهای موجود در این نرم افزار، طرح های فوق العاده ایجاد کنید.

نحوه تغییر رنگ لباس در فتوشاپ

نحوه تغییر رنگ لباس را با ارائه دو مثال به صورت مراحل زیر توضیح دادیم.

1_ تغییر رنگ ژاکت

به قسمت File رفته و سپس بر روی Open کلیک کرده و تصویر خود را انتخاب کنید. برای انتخاب ژاکت، از ابزار Object Selection Tool استفاده خواهیم کرد و سپس با گرفتن دو کلید ctrl+J از لایه خود کپی بر میداریم.

نحوه کپی برداشتن از لایه در فتوشاپ

با فعال بودن انتخاب خود، آیکون ایجاد لایه جدید را در پایین پنل لایه ها بزنید و Hue/Saturation را انتخاب کنید. این لایه به صورت خودکار انتخاب شما را پنهان کرده و به شما امکان می دهد فقط رنگ ژاکت را تغییر دهید. این لایه را به یک clipping mask تبدیل کنید تا مطمئن شوید که فقط رنگ ژاکت تغییر می کند.

گزینه Hue/Saturation برای تغییر رنگ لباس در فتوشاپ

به ویژگی های Hue/Saturation بروید و نوار Hue را تغییر دهید. گزینه های Saturation و Lightness برای تنظیم دقیق سایه عالی هستند.

تغییر نوار Hue در فتوشاپ برای تغییر رنگ لباس

2_ تغییر رنگ ژاکت بر روی مدل

برای انتخاب ژاکت بر روی Select و سپس Color Range کلیک کنید.


گزینه Color Range برای تغییر رنگ لباس در فتوشاپ

یک صفحه به صورت زیر برای شما باز خواهد شد که کار ما با گزینه های زیر دکمه Save خواهد بود. از سه علامت قطره چکان، موردی را انتخاب کنید که علامت + دارد. این سبب انتخاب رنگ های ژاکت می شود (نه مدل). سپس ماوس را بر روی رنگ هایی که می خواهید استفاده کنید، بکشید.
نکته!
ممکن است در حین این روند، رنگ های دیگری مانند رنگ پوست جذب شود. اصلاً نگران نباشید! از ابزار Lasso برای اصلاح انتخاب خود می توانید استفاده کنید. سپس یک لایه Mask ایجاد کنید و اول پوست و سپس پیراهن را انتخاب کنید و هر دوی این لایه ها را به لایه بالای لایه ژاکت حرکت دهید.

نحوه انتخاب رنگ در تغییر رنگ لباس با فتوشاپ

کت و پیراهن را در پوشه ها دسته بندی کنید و از ctrl+G به عنوان میان بر استفاده کنید. گروه پوست را در بالا بچینید و به دنبال آن پیراهن را در وسط و ژاکت را در پایین قرار دهید.

نحوه قاطی نشدن رنگ پوست و لباس در تغییر رنگ لباس با فتوشاپ

یک لایه Hue Saturation را به بالای ژاکت اضافه کرده و آن را به یک clipping mask تبدیل کنید. بر روی لایه، کلیک راست کنید و Create Clipping Mask کلیک کنید و رنگ را برای تغییر رنگ تنظیم کنید.

نحوه ایجاد clipping mask در فتوشاپ

در این قسمت ممکن است متوجه شوید که در حاشیه عکس، رنگ از کادر مورد نظر بیرون زده است. مطمئن شوید که در لایه Saturation بالای ژاکت، گزینه Colorize را علامت زده باشید.نحوه ویرایش رنگ بیرون زده از حاشیه در فتوشاپبرای از بین بردن حاشیه، یک لایه خالی جدید Hue Saturation اضافه کنید و آن را روی Color تنظیم کنید. با ابزار Brush، یک رنگ نزدیک لبه (با استفاده از alt یا option) نمونه برداری کنید و اطراف حاشیه ها را رنگ کنید تا رنگ اصلی کاملاً پوشانده شود.

نحوه ادیت رنگ بیرون زده از حاشیه در فتوشاپ

در آخر، ممکن است که رنگ پیراهن با تنظیمات رنگ ما تضاد دارد. برای تطبیق این موضوع، یک لایه Saturation به بالای لباس انتخابی اضافه کنید و میزان saturation را صفر کنید. این اصلاح به دلیل موقعیت لایه تاثیری بر روی رنگ پیراهن نخواهد داشت.

نحوه اصلاح رنگ های مختلف در تغییر رنگ لباس با فتوشاپ

سخن آخر

توانایی فتوشاپ برای تغییر رنگ لباس، پتانسیل خلاقانه گسترده ای را باز می کند و شما را قادر می سازد عکس های خود را با سناریو های مختلف تطبیق دهید. این تکنیک ها نوید نتایج حرفه ای و قانع کننده ای چه برای عکاسی محصول و چه برای سر مقاله های مد را می دهد. ممنون با این سری از آموزش های مربوط به فتوشاپ، ما را همراهی کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فتوشاپ می توانید از سایر مقاله های موجود در سایت دیدن کنید.
چقدر این پست مفید بود؟ روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
پست های پیشنهادی